سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

 RSS 

 تعداد بازدید کنندگان
66539

 بازدید امروز: 0

 بازدید دیروز: 3

  SABAوبلاگ جامع مشاغل مشهد-بزرگترین وپربیننده ترین آرشیومشاغل

خانه| مدیریت| شناسنامه | ایمیل


 RSS 


پیوندهای روزانه

استخدام بازاریاب [64]
iranmc.com [18]
oxinads.com [15]
سایت جامع مشاغل مشهد [169]
کسب درآمدازاینترنت-عالی [30]
قابل توجه صاحبان سایتهاووبلاگها [16]
پول میخواهی؟ [23]
استخدام سازمان ترافیک مشهد [109]
شماهم ازاینترنت کسب درآمدکنید [30]
دیکشنری فارسی به انگلیسی وبالعکس [25]
علویها-درباره ی امام علی [52]
10بازی ونرم افزارروز [32]
تبلیغات ماندگار [108]
[آرشیو(13)]


 اوقات شرعی


درباره من


لوگوی من

SABAوبلاگ جامع مشاغل مشهد-بزرگترین وپربیننده ترین آرشیومشاغل

 لینک دوستان


فهرست موضوعی یادداشت ها

جک[2] . sms[2] . آشپزخانه وغذای آماده[2] . آموزش تغییردروبلاگ . ابزاررایگان برای وبلاگ نویسان . استخدام . املاک مشهد . توزیع تراکت . خریداینترنتی . داروخانه های مشهد . دربهای اتوماتیک وحفاظ . کسب درآمد . مراکزترک اعتیاد . مشهدمقدس . موسساتفرهنگی هنری .


آرشیو

pics
تحصیلات عالی وبورسیه
Tatu
عکسهایی از بازیکران خارجی
Anjelinajooli
عکسهایی از حیوانات
عکسهای مشنک
خرداد 1388
تیر 1388
آموزش وبلاگ نویسی
خدمات تبلیغاتی
استخدام


اشتراک

 


سایت زیر اطلاعاتی در موردبورس وتحصیلات خارج ازکشوردارد که میتواند به درد بخورد ظاهرایک دانشگاه بین المللی است.ما درموردمحتویات این سایت اطلاعی تداریم درصورتی که شما بااین موسسه کار میکنیدویااطلاعاتی داریدبه مابدهیدتادروبگاه قرارده

یم

آدرس سایت

http://ir.limkokwing.com/



¤ نوشته شده توسط saba در ساعت 1:28 عصرچهارشنبه 87 بهمن 16

بورس تحصیلی خارج از کشور

این بورس به دانشجویان درمقاطع عالی دانشگاهی اعطا میشود.داشتن معدل کارشناسی بالای چهارده ویا چاپ مقالات درمجلات معتبرعلمی ازشرایطی است که یک فردبرای دریافت بورس تحصیلی باید داشته باشد

این بورس تمامی مخارج زندگی یک فرد درخارج از کشور در بر میگیرد دراین صفحه زین پس شما اطلاعاتی را درمورد تحصیلات عالی خارج ازکشور مطالعه خواهیدکرد اطلاعاتی که ماداریم بسیارکم وناکافیست عزیزات اگراطلاعات بیشتری دراین مورد دارند ازطریق میل عضویت دروبلاگ تبادل لینک باعزیزانی که دراین مورد مینویسندویا بخش نظرات درهمین وبلاگ وصفحه دراختیاردیگردوستان نیز قرار دهند

habib65ix@yahoo.com

---------------------------------------------------تبلیغ-----------------------------------

گروه صبا

توزیع تراکتهای تبلیغاتی شما درمشهد

09370535879

وبلاگ مستقیم گروه

www.sabagroup.parsiblog.com



¤ نوشته شده توسط saba در ساعت 3:35 عصرشنبه 87 بهمن 12

بحث و گفتگو با پروفسور آلتباک درباره تحصیلات عالی در آمریکا

متن گفتگوی اینترنتی یو. اِس. اینفو، 7 نوامبر

 

آغاز متن

وزارت امور خارجه آمریکا
دفتر برنامه های اطلاعات بین المللی
متن گفتگوی اینترنتی یو. اِس. اینفو

به مناسبت بزرگداشت هفته بین المللی آموزش و پرورش: تحصیلات عالی در آمریکا و شما
مهمان: فیلیپ آلتباک
تاریخ: 7 نوامبر 2007
زمان: 8 صبح به وقت واشنگتن (1300 به وقت گرینویچ)

سفارت آمریکا در تاشکند: دکتر آلتباک ، سلام و درود ما را از ازبکستان بپذیرید!

از این که قبول کردید به مناسبت بزرگداشت هفته بین المللی آموزش و پرورش در این برنامه شرکت کنید بسیار خوشوقتیم. در این جا حدود 25 دانشجو در کنار من در سفارت آمریکا در تاشکند حضور دارند. آن ها در سنین دانش آموزان دبیرستانی تا دانشجویان دوره کارشناسی ارشد هستند. علاوه بر این، دانشجویان و معلمان سراسر ازبکستان و احتمالا ً افرادی هم در سایر کشور های جهان هستند که در این گفتگو شرکت می کنند.
زمان برگزاری این گفتگوی اینترنتی بسیار مناسب است، زیرا همان طور که بی شک شما هم می دانید، اکنون زمان درخواست ثبت نام در کالج ها و دانشگاه ها بوده و ما برای دوره های مبادله دانشجویان که دولت آمریکا مسئولیت آن را دارد هم داوطلب می پذیریم، برای همین، افراد زیادی در ازبکستان در مورد تحصیل در آمریکا پرسش خواهند داشت.
قبل از شروع برنامه، می خواستیم چند کلمه ای هم درباره سیستم تحصیلی در این جا صحبت کنیم که می تواند برای پاسخگویی شما به سؤالات مؤثر باشد. محصلان در ازبکستان تحصیلات خود را با یک دوره نه ساله در مدرسه آغاز می کنند. بعد، سه سال در دبیرستان و یا مدارس حرفه ای ادامه تحصیل می دهند. بسیاری از این دانش آموزان بعد از این دوره به دانشگاه وارد شده و برنامه های چهار ساله کارشناسی و سپس برنامه دو ساله کارشناسی ارشد را پشت سر می گذارند.

فیلیپ آلتباک: سلام. امیدوارم امروز بتوانیم درمورد تحصیلات عالی در آمریکا صحبت کنیم. کالج ها و سیستم دانشگاهی ما پیچیده و گسترده است. امیدوارم بتوانم در شناساندن آن به شما کمک کنم.

فیلیپ آلتباک
استاد تحصیلات عالی
رییس مرکز بین المللی تحصیلات عالی،
دانشگاه بوستون
پرسش: [ایرودا]: پرسش من:
1. می توانید بگویید من چگونه می توانم درس هایم را از یک دانشگاه بین المللی در ازبکستان به یکی از دانشگاه های آمریکا منتقل کنم؟ (توضیحات بیشتر: من دانشجوی دانشگاه بین المللی وست مینیستر در تاشکند هستم، و مایل هستم واحد هایم را به دانشگاه A&M در تگزاس منتقل کنم، لطفا ً مرا راهنمایی کنید)
2. در حال حاضر من از هیچ کمک هزینه تحصیلی استفاده نمی کنم، در صورت انتقال واحد هایم آیا امکان استفاده از بورس های تحصیلی خواهم داشت؟ پیشاپیش از شما تشکر می کنم.
پاسخ [فیلیپ التباک]: این تصمیمی است که بستگی به مراکز فرهنگی دارد که آیا می توانند واحد های شما را به دانشگاهی در آمریکا منتقل کنند یا خیر. آن ها به ماهیت دانشگاه و مناسب بودن واحد هایی که گذرانده اید توجه دارند . گاهی از اوقات موافقت نمی شود. این بستگی دارد به قضاوت آکادمیک مؤسسه آموزش و پرورشی و مخصوصا ً دانشکده ای که در آمریکا شما مایلید در آن به ادامه تحصیل بپردازید. امکان انتقال واحد چیزی نیست که بتوان آن را تضمین کرد.
تعداد زیادی از دانشگاه های آمریکا کمک هایی به صورت بورس ها تحصیلی در اختیار دانشجویان قرار می دهند. بعضی، این بورس ها را محدود به دانشجویان آمریکایی نموده اند. البته کسب یک بورس تحصیلی، کاری بسیار رقابتی است – اعطای این کمک ها بر پایه قابلیت های درخواست کنندگان است.

پرسش [موییکی]: دانشجویان خارجی در آمریکا بیشتر در چه رشته هایی مشغول به تحصیل هستند؟ مناسبات مراکز آموزش و پرورشی آمریکا با کشور های دیگر (شامل مراکز پژوهشی، دانشگاه ها، دانشکده های مهندسی) چگونه است؟ لطفا ً از گرایشات روز و گرایشات آینده بگویید. با احترام

پاسخ: غالب دانشجویان خارجی در آمریکا مشغول به تحصیل در مقاطع بعد از کارشناسی - برای کسب مدارک کارشناسی ارشد و دکترا هستند. اما عده ای هم در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند. حدود 600,000 دانشجوی خارجی در کالج ها و دانشگاه های آمریکا به تحصیل اشتغال دارند. بیشترین تعداد در رشته های مهندسی و مدیریت تحصیل می کنند، اما دانشجویان خارجی در دیگر رشته های تحصیلی هم هستند. بسیاری از دانشگاه های آمریکا دارای برنامه های مشارکتی با دانشگاه های کشور های دیگر می باشند. این برنامه ها را دانشگاه ها به طور مستقل تنظیم می کنند. از آن جا که برای خیلی ها در دیگر کشور ها آمریکا هدفی جذاب است، احتمال دارد که تعداد دانشجویان خارجی در آینده افزایش یابد.

پرسش [شعیب تیموری]: من در برنامه های بورس تحصیلی فولبرایت برای سال های تحصیلی 2008 و 2009 پذیرفته شده ام. می خواهم برای دوره فوق لیسانس، در رشته حقوق تحصیل کنم. دروس اختصاصی خود را چگونه باید انتخاب کنم. منظورم این است که کدام شاخه از حقوق را باید بخوانم. آیا منابعی وجود دارد که با مراجعه به آن بتوان فهمید کدام شاخه از حقوق برای دانشجویی که قصد دارد در آسیا (افغانستان) کار کند، مناسب تر است؟
پاسخ: برای کسب بورس فولبرایت به شما تبریک می گویم. به دست آوردن این بورس مستلزم رقابت زیادی است.
اگر می خواهید در رشته حقوق مدرک بگیرید، باید درخواست خود را مستقیما ً به یک دانشکده حقوق ارسال کنید. حقوق در دانشکده هایی تدریس می شود که این دانشکده ها بخشی از دانشگاه های مختلف هستند. در آمریکا، حقوق رشته ایست که بعد از دوره کارشناسی تدریس می شود. این شما هستید که رشته تحصیلی خود را باید انتخاب کنید، و شما خود بهترین کسی هستید که می توانید قضاوت کنید کدام رشته بیشتر به درد شما و کشورتان می خورد. باید اضافه کنم که دانشکده های حقوق برای قبول درخواست های ثبت نام مهلت خاصی دارند و بسیاری از آن ها دانشجویان خود را به دقت گزینش می کنند.

پرسش [حضار در ازبکستان]: این پرسش درمورد انتقال از دانشگاه های آسیای میانه به دانشگاه های آمریکا است. با این مسائل چگونه برخورد می شود؟ آیا آژانس هایی برای کمک به منتقل کردن واحد های درسی وجود دارد؟ متشکرم

پاسخ: فکر نمی کنم آژانس هایی برای منتقل کردن واحد های درسی وجود داشته باشد. وقتی دانشجویی برای ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های آمریکا قبول می شود، او باید از آن دانشگاه پرسش کند که انتقال واحد های درسی امکان دارد یا خیر. هر دانشگاهی خود در این باره تصمیم می گیرد. بسیاری از دانشگاه ها در مورد واحد های قابل انتقال بسیار گزینشی عمل می کنند.

پرسش [حضار در ازبکستان]: چه نکاتی را در نوشتن رساله برای ورود به دانشگاه باید رعایت کرد؟

پاسخ: این رسالات در فرایند قبولی در دانشگاه اهمیت زیادی دارند، حتا اگر متصدی پذیرش مد نظر داشته باشد که دانشجویی از یک کشور غیر انگلیسی زبان آمده است. این رسالات باید: مبتکرانه، صادقانه، و اندیشمندانه نوشته شوند.

پرسش [حضار در ازبکستان]: آیا من باید تافل را بگذرانم یا این که تست "خدمات بین المللی تدیرس زبان" هم برای پذیرش در دانشگاه کافی است؟

پاسخ: تقریبا ً تمامی دانشگاه ها گذراندن یکی از این دو تست را می خواهند.
پرسش [الیمجان]: با درود از شهر ترمذ ازبکستان. دکتر آلتباک من از شرکت در این گفتگو خوشحال هستم. من معلم دوره متوسطه و اقتصاد دان هستم. من چگونه می توانم شرکایی در زمینه اقتصاد در آمریکا پیدا کنم؟"

پاسخ: من پاسخ مناسبی برای این پرسش ندارم. می توانید به تارنمای انجمن اقتصاد دانان آمریکا و یا گروه هایی مشابه مراجعه کنید و ببینید که بخشی مختص به مدارس متوسطه دارند یا خیر. من مطمئن هستم که در آمریکا سازمان هایی هستند که به مسائل اقتصادی و بازرگانی دوره متوسطه توجه دارند. اما متأسفانه من نمی دانم آن ها را چه طور می شود پیدا کرد. از این که نمی توانم به طور جامع به پرسش شما پاسخ بدهم پوزش می خواهم.

پرسش [نعمت الله خان]: کراچی: نقش یاد گیری از راه دور در سیستم آموزش و پرورشی آمریکا چیست؟ آیا فکر می کنید درست است که کشور های خارجی از این راه به آموزش و پرورش و فناوری در آمریکا نزدیک شده و از آن استفاده کنند؟

پاسخ: جواب من به این پرسش بله و خیر است. یادگیری از راه دور درحال حاضر بخشی کوچک از تحصیلات عالی و در عین حال در حال توسعه است. مدارک اینترنتی زیادی از سوی بسیاری از دانشگاه ها ارائه می شود، به ویژه در زمینه های کاربردی مانند فناوری اطلاعات یا مدیریت بازرگانی. البته امکان کسب مدرک تحصیلی از طریق یاد گیری از راه دور وجود دارد. من معتقد هستم که در مورد انتخاب برنامه هایی که ارائه دهنده این نوع مدارک هستند باید با هشیاری اقدام نمود- چون برخی از آن ها از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و کنترل خوبی بر کیفیت برنامه های آن ها صورت نمی گیرد. بنابراین- در حالی که این برنامه ها وجود دارند و به سرعت نیز توسعه می یابند، "مسئولیت انتخاب با شماست."

پرسش [اسلام آباد]: ما دانشجویان دانشگاه اسلامی بین المللی در اسلام آباد، پاکستان می خواستیم درمورد حمایت های مالی و یا بورس های تحصیلی که بعضی از دانشگاه ها در رشته های بازرگانی مخصوصا ً برای کشور های در حال توسعه ارائه می دهند، چیز هایی بدانیم و این که آیا امکانات کاری برای دانشجویان در زمان اشتغال به تحصیل وجود دارد یا خیر؟ متشکریم.

پاسخ: بعضی از دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی که در رشته های مطالعات بازرگانی تحصیل می کنند، در مقاطع کارشناسی و بالا تر از کارشناسی بورس های تحصیلی ارائه می کنند. اما تعداد این بورس ها زیاد نیست و بهره مند شدن از آن ها رقابت زیادی می طلبد. محدودیت هایی نیز در مورد نوع کاری که یک دانشجو در زمان تحصیل در آمریکا می تواند انجام دهد، وجود دارد که بسته به نوع ویزای او و مقررات آمریکا می باشد. شما برای دریافت اطلاعات بهتر است با یکی از سفارت های آمریکا تماس بگیرید.
در ضمن، هرچند که واحد های اصلی بازرگانی در مقطع زیر کارشناسی هم ارائه می شود، اما گسترده ترین برنامه ها در زمینه بازرگانی در سطوح بالای کارشناسی هستند.

پرسش [سامرین فاطمه]: سلام، من برای یک برنامه تابستانی به خیلی از دانشگاه ها فرم درخواست فرستاده ام . از چند دانشگاه پاسخ هایی برایم آمد که یکی از آن ها دانشگاه دیوک است، و آن ها از من خواسته اند تا در مورد برنامه درسی ام که روابط بین الملل یا مطالعات آسیایی است، با استادم مذاکره کنم. من ایمیل هایی برای تک تک استادان فرستادم و تحصیل در آمریکا تحت راهنمایی آن ها برای مدت شش ماه یا کمتر را مطرح کردم ؛ بودجه ای هم برای این منظور از سوی وزارت علوم و تحصیلات عالی پاکستان در اختیار من گذاشته شده، اما برای استفاده از این بودجه من احتیاج به دریافت یک پذیرش یا یک نامه پذیرش از طرف استادان دارم، اما استادان حتا پاسخ مرا ندادند. من خیلی مأیوس شده ام و احساس می کنم استادان دانشگاه در آمریکا یا به دانشجویان پاکستانی کم لطفی می کنند و یا اجازه ندارند به آن ها توجه کنند. هر چه بوده من نفهمیدم. لطفا ً مرا راهنمایی کنید. من چگونه می توانم بدون کسب پذیرش در دانشگاه با استادان ارتباط بر قرار کنم. زیرا برای پذیرش باید تأییدیه ای از آن ها داشته باشم. دومین پرسش من این است که برای گذراندن دوره های تابستانی و یا دوره های فاقد مدرک هم به ارائه نتایج تست تافل نیاز هست. می دانید بعضی اوقات ما نمی توانیم از عهده مخارج سنگین تست تافل برآییم و از گرفتن پذیرش محروم می شویم.
پاسخ: من در این موقعیت با شما همدردی می کنم.! اما لطفا ً سعی کنید بعضی مسائل را درک کنید. بسیاری از استادان آمریکایی، مخصوصا ً در دانشگاه های بسیار معتبر، مشغله زیادی دارند و آن طور که باید، به دانشجویان بین المللی توجه نمی کنند.
دوم این که برنامه های تابستانی از اولویت چندانی برخوردار نیستند. این ها می توانند دلایل پاسخ نگرفتن شما باشد. من واقعا ً تصور نمی کنم که استادان آمریکایی دیدی منفی نسبت به دانشجویان پاکستانی داشته باشند.
من با شما موافق هستم که تافل تست پرهزینه ای است و حتا موفق شدن به گذراندن این امتحان در بعضی از کشور ها با مشکلات زیادی همراه است. اما می دانم که گذراندن یک امتحان برای تأیید مهارت در زبان انگلیسی، برای دانشجویانی که حتا برای گذراندن دوره های کوتاه مدت، مانند دوره های تابستانی، از خارج می آیند، ضروری است.
در تلاشی که می کنید برایتان آرزوی موفقیت می کنم!

پرسش [النور]: ممکن است به تفصیل بگویید که چگونه می توان از دانشگاه ها بورس تحصیلی گرفت (در مواردی که نیاز به استعداد خاص یا نمرات بالای تست وجود نداشته باشد)؟ فکر می کنم در اقدام برای ورود به کالج های آمریکا این بزرگترین مانع باشد. اگر پاسخ دقیق بفرمایید متشکر می شوم.

پاسخ: برای این که صادقانه با شما صحبت کنم، باید بگویم که در صورتی که دانشجویی از شرایط لازم برخوردار نباشد، نمی تواند موفق به دریافت بورس تحصیلی شود. بودجه بورس های تحصیلی بسیار محدود است – نه فقط برای دانشجویان بین المللی، بلکه برای دانشجویان آمریکایی نیز همین طور است، و شرایط دریافت آن ها بسیار دشوار می باشد. از این که کمی بد بین هستم معذرت می خواهم.

پرسش [یاسر]: سلام قربان، می خواستم بدانم امکانات یک دانشجوی فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی برای دریافت پذیرش در مقاطع بالا تر از یک دانشگاه در آمریکا در رشته ارتباطات، کدام است؟
می خواستم بدانم برای این منظور چه مقدار بودجه مورد نیاز است؟ متشکر می شوم که درمورد امکان یافتن کار دانشجویی یا چیزی شبیه به آن هم توضیح بدهید. متشکرم
پاسخ: دریافت پذیرش از دانشگاه های آمریکا، در هر رشته ای، بستگی به امتیازات داوطلبان دارد- نمرات درسی، نوع مدرک تحصیلی، نمره امتحان نهایی و غیره. دریافت پذیرش برای مقاطع بالا تر از کارشناسی، مخصوصا ً از دانشگاه های مطرح و معتبر به رقابت زیادی نیاز دارد. و با این که تعدادی بورس تحصیلی هم در اختیار دانشجویان قرار داده می شود، اما برخورداری از آن ها بسیار محدود است. همان طور که در پاسخ یکی از سؤالات قبل گفتم، محدودیت هایی نیز در مورد نوع کار های دانشجویی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که بر مبنای نوع ویزای آن ها تعیین می گردد، اما به طور کلی اجازه کار هم با محدودیت های زیادی همراه است. معذرت می خواهم که نمی توانم با خوش بینی بیشتری صحبت کنم.

پرسش [ریچ]: لطفا ً در مورد هفته آموزش و پرورش و تحصیلات در آمریکا توضیح بدهید و این که ما چگونه می توانیم در آمریکا دوره ببینیم؟

پاسخ: هفته آموزش و پرورش بین المللی تأیید اهمیت تحصیلات به طور کلی و تحصیلات بین المللی به طور اخص است. کالج ها و دانشگاه ها برای بزرگداشت این هفته به برگزاری برنامه های فرهنگی از سوی دانشجویان کشور های مختلف، سمینار ها و غیره می پردازند.
در مورد این که چگونه می توانید در آمریکا دوره ببینید- باید برای گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه های معتبر اقدام کنید و ببینید امکاناتی که دارید کدام است. همان طور که در پاسخ بسیاری از سؤالات گفتم، امکان استفاده از بورس های تحصیلی در دانشگاه های آمریکا وجود دارد، اما تعداد آن ها بسیار محدود بوده و برای کسب آن ها رقابت زیادی لازم است.

س [ازبک FL]: آقای آلتباک خوشحالم که وقتتان را به ما دادید. من با کار شما آشنا هستم، و از آن در مقاله آخر خود استفاده کردم. اما پرسش من مشخصا ً درباره تحصیلات بین المللی در آمریکا نیست. می خواستم از شما درمورد امکانات کشور های آسیای میانه برای شرکت در محافل پژوهشی و آموزش و پرورشی آمریکا پرسش کنم. به طور خاص منظورم این است که چه امکاناتی برای فردی از آسیای میانه که دارای مدرک معتبری از دانشکده اقتصاد لندن یا دانشگاه ژنو می باشد، برای ورود به محافل پژوهشی و هیئت های علمی در آمریکا وجود دارد؟ من شاهد بوده ام که اهالی اروپای مرکزی، به طور مثال، مایل به در انحصار داشتن تحقیقات درمورد "کمیته اروپایی ساخت اقتصاد دانان" هستند ...

پاسخ: خوشحالم از این که کار من تا آسیای میانه هم رسیده است! متشکرم که شما از آن استفاده کردید.
بازار کار در آمریکا و در بریتانیا و جا های دیگر، به طور فزاینده ای جنبه ی بین المللی می یابد، برای همین برای مردم سراسر جهان که دارای شرایط لازم برای اشتغال در دانشگاه های آمریکا و یا مؤسسات تحقیقاتی باشند، امکاناتی وجود دارد. با این حال، باید صادقانه بگویم که به نظر من خارجی ها به طور کلی از وضعیت کمتر مطلوبی برخوردار هستند، مگر این که در سمتی به استخدام درآیند که به طور اخص نیاز به فردی از یک جای خاص دنیا باشد. به نظر من، تا آن جا که مهارت و شناخت لازم وجود داشت باشد، امکانات مردم آسیای میانه با افرادی که از سایر نقاط جهان می آیند فرقی ندارد.

پرسش [خالد خان]: نام من خالد خان و اهل افغانستان هستم. من از اعضای هامفری در دانشگاه مریلند از سال 2005 تا 2006 بوده ام. من دوترم تحصیلات مقطع بعد از کارشناسی را پشت سر گذاشته ام. اکنون مایل هستم به تکمیل تحصیلاتم در آمریکا بپردازم، آیا توصیه ای به من ندارید؟ آیا کمک هزینه هایی وجود دارد که بتوانم از افغانستان برای کسب آن ها اقدام کنم؟

پاسخ: سؤال خوبی است. شما که از اعضای هامفری بوده اید، و این افتخار بزرگی محسوب می شود، و درس هایی در یک دانشگاه خوب گذرانده اید (تصور می کنم با کسب نمرات بالا)، باید واجد شرایط ورود در رقابت برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های آمریکا باشید. باید تحقیق کنید کدام دانشگاه بیشتر به درد شما می خورد و بعد اقدام کنید و ببینید چه می شود. می توانید برای کمک هزینه تحصیلی فولبرایت هم اقدام کنید. همان طور که به تعدادی از پرسش کنندگان گفته ام، و همان طور که بدون شک شما هم می دانید، هم گرفتن پذیرش و هم گرفتن کمک هزینه تحصیلی مستلزم ورود در رقابتی دشوار است.

سفارت آمریکا در تاشکند: به شرکت کنندگان در سراسر جهان ، و شما که تازه با ما ارتباط برقرار کرده اید، خوش آمد می گوییم. تعداد زیادی از شما می پرسید، "پس پرسش من کجاست؟" ما تمام سؤالات شما را دریافت می کنیم.
دکتر آلتباک در بوستون هستند و مشغول بررسی سؤالات شما می باشند و هر چه زودتر به آن ها پاسخ خواهند گفت. امیدواریم درک کنید که ایشان فرصت نخواهند داشت به تک تک سؤالهایی که ارسال می شود پاسخ بدهند.
پرسش [نعمت الله خان]: کراچی: لطفا ً چند آدرس اینترنتی برای مشاوره در اختیار دانشجویان قرار دهید- برای مثال برای انتخاب دروس مناسب یا ثبت نام دانشجویان بین المللی. آیا آمریکا دانشجویانی که نمرات عالی دارند از کشور های در حال توسعه را می پذیرد؟

پاسخ: متأسفانه من از منابع مشاوره اینترنتی اطلاع ندارم- احتمال دارد تارنما هایی وجود داشته باشد اما نمی دانم چگونه شما را راهنمایی کنم. دولت آمریکا، بورس هایی از طریق برنامه های کمک هزینه تحصیلی فولبرایت و هامفری و دیگر برنامه ها در اختیار دانشجویان ممتاز قرار می دهد. می توانید برای اطلاعات بیشتر به سفارت های آمریکا و یا تارنمای فولبرایت و دیگر تارنما ها مراجعه کنید.
شما درست می گویید که برای تحصیل در خارج – در آمریکا یا جایی دیگر - باید دوره و دانشگاه مناسب را انتخاب نمود.

سفارت آمریکا در تاشکند: نشریه الکترونیکی آمریکا، وابسته به وزارت امور خارجه با عنوان "تحصیل در کالج ها و دانشگاه های آمریکا" دارای پیوند ها و منابع متعدد دیگر برای دانشجویان علاقمند به تحصیل در آمریکا است.
برای مطالعه این نشریه الکترونیکی به پیوند زیر مراجعه کنید:
http://usinfo.state.gov/journals/itsv/1105/ijse/isje1105.htm

پرسش [ادولتکل]: آقای آلتباک عزیز! یک مثل ازبکی می گوید: "اگر می خواهید یک چیز چشمگیر درست کنید، با توصیه یک استاد امر را آغاز کنید..." در مورد من، این امر برای ایجاد شبکه ای شخصی، حرفه ای، و سازمان یافته و استراتژیک برای دستیابی به کلوگ معروف حقیقت دارد. امیدوارم با در اختیار داشتن پدرخوانده و گوروی بازار یابی، که آخرین یافته های تحقیقی و مطالب منتشر شده در شماره های توریسم بین المللی آن تأثیر زیادی در تعیین فهرست عجایب دنیا در تاریخ 07/7/7 داشت، و مجسمه آزادی را به عنوان یکی از فینالیست های این فهرست آورده است، به شما هم در زمینه تأمین کانال های اینترنتی برای بخش آموزش و پرورش کمک کند. متأسفانه از سمرقند ما در این فهرست نامی برده نشده است. چگونه به کشور خود کمک کنیم تا در اقتصاد جهانی شده امروز به رقابت بپردازد؟ چگونه و در کجا رهبران صنعتی، بازرگانی و آموزش و پرورشی ما باید به آماده کردن خود بپردازند؟

پاسخ: این پرسشی گسترده و بسیار عمیق است. من اقتصاد دان نیستم. و فکر نمی کنم پاسخ دادن به آن در صلاحیت من باشد. معذرت می خواهم!

سفارت آمریکا در تاشکند: برای دسترسی به منابعی برای آشنایی با برنامه های خاص آموزش و پرورشی و دانشگاه ها، بر اساس ضوابط متنوع، و اطلاعاتی درباره منابع کمک هزینه های تحصیلی به پیوند زیر مراجعه کنید.
http://educationusa.state.gov

پرسش [جیوسپه کاریدی]: در این سال های اخیر، چه تغییراتی در دانشگاه های آمریکا ایجاد شده است؟

پاسخ: این سؤال مفصلی است و پاسخ دادن به آن دشوار می باشد. از یک طرف، تحصیلات عالی در آمریکا از ثبات برخوردار است و مؤسسات آموزش و پرورشی به کندی دچار تحول می شوند. از طرف دیگر، تحولات مهمی در حال رخ دادن داریم. اجازه بدهید فهرست وار به معدودی از آن ها اشاره کنم:
تقاضای فزاینده برای پاسخگو بودن- از دانشگاه ها درخواست می شود هر چه بیشتر در مورد عملکرد های خود، کارایی برنامه هایشان و غیره، گزارش بدهند.
خصوصی سازی- دولت های ایالتی، که بزرگترین تأمین کننده بودجه تحصیلات عالی هستند، در بسیاری از موارد سهمیه دانشگاه ها و مراکز آموزش و پرورشی را قطع کرده اند و دانشگاه ها می بایست برای تأمین بودجه خود شهریه ها را افزایش بدهند.
نتایج- در بسیاری از دانشگاه ها، به بازده تدریس و نتایج یاد گیری دانشجویان توجه بیشتری مبذول می شود.
برنامه وام ملی دانشجویی، که به خیلی از دانشجویان کمک می کند، با افزایش هزینه تحصیلات عالی مطابق نبوده و این برای تعداد کثیری از دانشجویان کم درآمد مسئله ساز است.
گزارش تازه ای از طرف یکی از کمیسیون های دولتی آمریکا، کمیسیون اسپلینگز، موجب برانگیختن انتقاد هایی به تحصیلات عالی در آمریکا گردید، من جمله این که بسیار پرهزینه هستند و غیره. عده کثیری از دست اندر کاران تحصیلات عالی بر این عقیده هستند که این گزارش زیاد از حد انتقاد آمیز بوده است.
روی هم رفته اما، تحصیلات عالی در آمریکا در این چند ساله اخیر از ثبات خوبی برخوردار بوده است.

پرسش [رفیق]: آیا سیستم آموزش و پرورشی در آمریکا دانشجویان بین المللی را مجاز به انجام کار های نیمه وقت می داند؟ چنان چه پاسخ مثبت است، چند ساعت در هفته؟

پاسخ: این که دانشجویان بین المللی مجاز به کار باشند، به نوع ویزای آن هابستگی دارد. سیستم آموزش و پرورشی به خودی خود دارای قوانینی در این زمینه نیست. در اکثر موارد، دانشجویان مجاز هستند به مشاغلی در محیط دانشگاهی که در آن تحصیل می کنند بپردازند ( و تعداد این گونه مشاغل زیاد نیست).

پرسش [کلارا استوریاله]: برنامه دوره کارشناسی چند ساله است؟

پاسخ: مدرک کارشناسی مستلزم گذراندن چهار سال تحصیلی و برنامه ای تمام وقت است.

سفارت آمریکا در تاشکند: دکتر آلتباک به بررسی سؤالات شما ادامه می دهد. او 10 تا 15 دقیقه بیشتر از زمان موعود در ارتباط خواهد ماند.
دکتر آلتباک، قبل از این که برنامه را به پایان ببرید، می خواهیم از شما برای وقتی که به ما دادید تشکر کنیم. شنوندگان ما موفق به آشنایی با سیستم تحصیلات عالی در آمریکا شدند. از پاسخ های شما تشکر می کنیم و امیدواریم هفته آموزش و پرورش خوبی داشته باشید!
پرسش [سانا]: آیا اگر من سه سال سابقه کار داشته باشم، گرفتن بورس تحصیلی برای دوره کارشناسی ارشد آسان تر نمی شود؟ به نظر شما بهترین دانشگاه برای ادامه تحصیل در رشته توسعه اقتصاد در مقطع کارشناسی ارشد کدام است؟

پاسخ: در رشته ای مانند توسعه اقتصاد، داشتن سابقه کار برای گرفتن بورس تحصیلی می تواند کمک باشد، با این حال، اجباری نیست. من در این مورد صاحب نظر نیستم و نمی دانم کدام دانشکده ها بهتر از همه هستند.

پرسش [حضار در ازبکستان]: سلام. اسم من امیده است ودر تاشکند زندگی می کنم. من علاقمند به تحصیل درآمریکا و گرفتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی هستم. می خواهم بدانم دانشجویان بعد از گرفتن این مدرک چه نوع امکانات کاری دارند؟ و می خواستم بیشتر در مورد این رشته و برنامه های آن بدانم، و این که چه واحد هایی باید بگذرانم؟ آیا می توانید تارنمایی معرفی کنید که در این زمینه یک رشته اطلاعات عمومی در اختیار من قرار دهد؟

پاسخ: من در مورد این رشته هیچ نوع تخصصی ندارم، اما مدرک آن برای یافتن شغل در غالب شرکت های آمریکا و شرکت های مشاور به درد می خورد. تأکید بر بازرگانی بین الملل هم ممکن است- خیلی از دانشکده ها در این زمینه رشته های تخصصی ارائه می دهند. مطمئن هستم که تارنما های زیادی در این رابطه وجود دارد، اما هیچ یک را به طور مستقیم نمی شناسم. برای آغاز می توانید از شورای پذیرش مدیریت فارغ التحصیلان شروع کنید.

پرسش [آلیس 2]: می خواستم بدانم بعد از مدرک کارشناسی در رشته روزنامه نگاری بهتر است چه مدرکی بگیرم، کارشناسی ارشد، تخصص یا دکترا؟ در سیستم تحصیلات عالی در آمریکا کدام یک ارائه می شود؟

پاسخ: سؤال شما برای من چندان روشن نیست. در رشته روزنامه نگاری، هم می توان مدرک کارشناسی ارشد گرفت و هم دکترا. اما اکثر افراد مدرک کارشناسی ارشد می گیرند و با آن موفق می شوند شغل خوبی در روزنامه ها و نشریات پیدا کنند. مدرک دکترا بیشتر به درد کسانی می خورد که مایل هستند به تدریس روزنامه نگاری بپردازند.

پرسش [فوزیه مظهر]: من دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه کاپلان در آمریکا هستم. در حال حاضر در پاکستان به سر می برم و در صدد اقدام برای گرفتن ویزا از سفارت آمریکا در اسلام آباد هستم چون موفق به کسب پذیرش برای رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه اسپرینگ آربور در میشیگان شده ام. آیا باید یک تست تازه تافل برای ارائه آن به متصدی کنسولی بگذرانم؟

پاسخ: نمی دانم که احتیاج به گذراندن تافل دارید یا خیر- در این مورد باید با دانشگاهی که در آن قبول شده اید مستقیما ً تماس بگیرید. تصور می کنم اگر آن ها درخواست چنین چیزی نکرده اند، پس شما به آن نیازی ندارید، اما اطمینان کامل ندارم. وقتی پاسخ خود را از دانشگاه گرفتید، با سفارت هم مشورت کنید.
در ضمن، من تا به حال چیزی در مورد دانشگاه اسپرینگ آربور نشنیده ام. به دقت بررسی کنید که دانشگاه معتبری باشد. گرفتن مدرک از یک دانشگاه غیر معتبر ارزشی ندارد.

پرسش [یوسوفی]: سلام قربان، نام من عبدالبصیر یوسوفی است، من اهل افغانستان هستم و برای برنامه بورس سال تحصیلی 2009 -2008 فولبرایت انتخاب شده ام. من قصد دارم مدرک کارشناسی ارشدم را در رشته روابط بین الملل و با تخصص در مسائل آسیای میانه و خاور میانه بگیرم. آیا این دو تخصص را می توانم در آن واحد بگذرانم یا این که برای هر کدام باید به طور جداگانه اقدام نمایم؟

پاسخ: به شما تبریک می گویم! گرفتن بورس فولبرایت افتخار بزرگی است!! این که شما می توانید این دو رشته تخصصی را درآن واحد بگذرانید یا خیر، بستگی به دانشگاهی که در آن قبول شده اید دارد. در آمریکا تعداد مراکز آموزش و پرورشی که در مورد آسیای میانه دارای رشته های تخصصی باشند، زیاد نیست- برای همین با دقت به جستجو در تارنما ها بپردازید و یا با کارشناسان در این زمینه مشاوره کنید. بسیاری از دانشگاه ها در منطقه واشنگتن دی سی- جورج تاون، SAIS- هاپکینز، و دانشگاه مریلند، همگی در مورد مسائل خاور میانه دانشگاه های مناسبی هستند.
سفارت آمریکا در تاشکند: می خواهیم از دکتر آلتباک برای این که امروز با ما بودند تشکر کنیم. گفتگوی اینترنتی اکنون پایان می رسد. لطفا ً برای اطلاعات بیشتر درمورد برنامه های آینده و مطالعه متن بحث امروز (که آماده شدن آن معمولا ً دوروز کاری به طول می انجامد) به صفحه اصلی ایستگاه گفتگوی اینترنتی یو. اِس. اینفو مراجعه کنید:
http://usinfo.state.gov/usinfo/Products?Webchats.html

( مهمانان این برنامه بر اساس تخصصشان دعوت می شوند. نظرات بیان شده توسط آنان به خود ایشان تعلق داشته و ضرورتا ً منعکس کننده دیدگاه های وزارت امور خارجه آمریکا نیست.)

پایان متن

منبع http://www.america.gov/persian/

-----------------------------------------تبلیغات-----------------------------------

گروه صبا

توزیع تراکتهای تبلیغاتی درمشهد

09370535879

وبلاگ مستقیم گروه

www.sabagroup.parsiblog.com



¤ نوشته شده توسط saba در ساعت 3:22 عصرشنبه 87 بهمن 12

آشنایی با شرایط تحصیل در کشور آلمان و رشته طراحی صنعتی در آن

برای تحصیل در کشوری دیگر، داشتن آگاهی از شرایط تحصیل در آن کشور، هزینه های تحصیل، نحوه ی اقدام، چگونگی ثبت نام و بسیاری موارد دیگر، ضروری است. با مراجعه و کمی جستجو در سایت های مختلف اینترنتی، مانند سایت دانشگاه های گوناگون جهان، سایت وزارت علوم کشور، سایت سفارت کشور مورد نظر و ارگان های وابسته، اطلاعات مورد نظر به راحتی دست یافتنی می شوند.

در اینجا دیدگاهی کلی جهت تحصیل در کشور آلمان ارائه خواهد شد. بدیهی است برای کسب اطلاعات کاملاً دقیق، برای اقدام به تحصیل در این کشور، انجام تحقیقات موردی ضروری است و متقاضیان را به نتیجه خواهد رساند. 

معرفی آلمان:
آلمان در قلب اروپا قرار دارد و با کشورهای دانمارک، هلند، بلژیک، فرانسه، سوییس، اتریش، جمهوری چک و لهستان همسایه است. زبان رسمی این کشور آلمانی است و اکثر مردم به زبان انگلیسی آشنایی دارند. کد این کشور 0049 و واحد پول آن یورو است.

کشور آلمان از نظر صنعتی بعد از آمریکا و ژاپن در مقام سوم قرار دارد. مهم ترین صنایع این کشور  کارخانه های اتومبیل، ماشین آلات سنگین، الکترونیک و کارخانه های صنایع شیمی و کامپیوتر است. 

تحصیلات دانشگاهی:
تحصیلات دانشگاهی در آلمان در دانشگاه ها، مجتمع های آموزش عالی، دانشگاه های عالی آموزش هنر، مدارس عالی فنی و غیره امکان پذیر است. شرط ورود به دانشگاه ها و مدارس عالی هنر داشتن دیپلم دبیرستانی سیزده ساله(Abitur) است. دارندگان دیپلم های دبیرستانی 12 ساله ی خارج از کشور آلمان، پس از گذراندن آزمون تشخیص علمی (Feststellungsprüfung) به تقاضای داوطلب یا پس از طی دوره های یک ساله ی Studienkolleg در کالج های مقدماتی، می توانند به دانشگاه راه یابند.

انتخاب رشته ی دانشگاهی نیز بر اساس نوع تحصیل در این کالج ها و نمرات اخذ شده، صورت می گیرد. البته در دانشگاه امکان تغییر رشته میسر است. شرط ورود به مدارس عالی فنی (Fachhochschule) برای دانش آموزانی که در نظام آموزشی آلمان تحصیل کرده اند، داشتن گواهینامه ی پایان تحصیلات 12 ساله دیپلم (Fachhochschulreife) است.

در آلمان حدود 300 دانشگاه و به همین تعداد دانشکده های فنی، مدارس عالی تخصصی و آکادمی های هنر وجود دارد. دانشگاه های آلمان به چند دسته تقسیم می شوند:
1) مؤسسه ی آموزش عالی فنی با تأکید بیشتر بر فعالیت علمی (Fachhochschule)
2) دانشگاه با تأکید بیشتر بر علوم نظری (Universitaet)
3) دانشکده یا آکادمی موسیقی و هنر (Musik und Kunsthochschule)
4) دانشکده ی تربیت بدنی (Sporthochschule)

در دانشگاه های آلمان تدریس به زبان آلمانی است. بنابراین قبل از اقدام برای اخذ پذیرش باید زبان آلمانی فراگرفته شود.                    

شروع ترم زمستانی از ماه سپتامبر/ اکتبر و ترم تابستانی از ماه مارس/ آوریل می باشد. به طور کلی آخرین مهلت جهت ارائه ی مدارک برای ترم تابستانی تا 15 ژانویه و ترم زمستانی تا 15 جولای است که البته استثنائاتی نیز وجود دارد.

دانشجو موظف است تا هزینه های زندگی خود اعم از اجاره ی منزل، پوشاک، مواد غذایی و بیمه ی درمانی را پرداخت کند. اتاق ها و آپارتمان هایی وجود دارند که با قیمت مناسب فقط به دانشجویان اجاره داده می شود.
حدود هزینه ی زندگی دانشجو در آلمان به انضمام خوراک، پوشاک، رفت و آمد و کلیه ی هزینه های جانبی، حدوداً 800-700 یورو می باشد. البته این هزینه در شهرهای مختلف آلمان متفاوت است. دانشجویان خارجی مقیم آلمان تعداد ساعات محدودی در هفته، اجازه ی کار دارد.

در آلمان حدود 83 دانشگاه انگلیسی زبان وجود دارد که بعضی از این دانشگاه ها بعد از 4 تا 6 ترم، به  دانشگاه های کشورهای آمریکا، استرالیا، کانادا و نیوزلند ترانسفر می کنند. اکثر این دانشگاه ها رایگان هستند و تحصیل در آنها هزینه ای ندارد. در 90% این دانشگاه ها شرط ورود، داشتن مدرک تافل 550 می باشد، اما دانشگاه هایی هم وجود دارند که می توان دوره ی زبان را آنجا گذراند و نیاز به مدرک نیست. با آنکه این دانشگاه ها انگلیسی زبان هستند، ولی متقاضیان باید با زبان آلمانی جهت مصاحبه ی سفارت آشنا باشند و به دانشگاه نیز مدرک دانش آلمانی ارائه دهند. به عبارتی کامل تر: برای ورود به دانشگاه ها متقاضیان حتماً باید دانش حداقل 800 ساعت زبان آلمانی داشته باشند تا بتوانند در امتحان ورودی زبان DSH و یا TestDaF شرکت نمایند. برای ورود به دانشگاه های انگلیسی زبان، متقاضی به غیر از دانش ابتدایی زبان آلمانی باید نمره IELTS آنها 5 تا 6 یا مدرکTOFEL با نمره 550 داشته باشند.

در هر دانشگاه در آلمان اداره ی کمک به امور دانشجویان خارجی وجود دارد که کلیه ی مراتب انجام کار مانند: خوابگاه، بیمه ی درمانی و... توسط این اداره انجام می شود. حتی قبل از ورود به آلمان می توان با کمک این اداره در مورد رزرو خوابگاه اقدام نمود.

چندین سازمان و بنیاد در آلمان به دانشجویان و اساتید ایرانی بورس های تحصیلی می دهند. این بورس ها، دوره های مختلف تحصیلات و کار دانشگاهی را شامل می شوند. (تحصیلات دوره ی دکترا، فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی). در اینجا به معرفی یکی از این سازمان ها، یعنی مؤسسه ی تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) پرداخته خواهد شد.

معرفی DAAD:
مؤسسه ی تبادلات آکادمیک آلمان امکانات زیر را در اختیار محققان، فارغ التحصیلان و دانشجویان ایرانی قرار می دهد:
1. بورس تحصیلی دوره ی دکترا:
بورس های دوره ی دکترا برای فارغ التحصیلان جوان دوره های کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است. دوره ی بورس کامل برای آلمان سه سال و در موارد استثنایی چهار سال می باشد. علاوه بر این امکان استفاده از دوره های تحقیقاتی طی نوشتن رساله ی تحصیلات دکترا به مدت یک تا ده ماه وجود دارد.

2. بورس های تحصیلی رفت و برگشت (ساندویچ):
این نوع بورس تحصیلی امکان نوشتن بخشی از رساله ی دکترا در یکی از دانشگاه های آلمان و بخشی دیگر را در یکی از دانشگاه های ایران به وجود می آورد. دانشجویان دکترا در این برنامه تحت نظر یک استاد ایرانی و یک استاد آلمانی کار می کند.

3. بورس های تحقیقاتی برای محققان ایرانی و دعوت مجدد از دارندگان قبلی بورس های تحصیلی (DAAD):
 در این برنامه دوره های تحقیقاتی یک تا سه ماهه برای محققان ایرانی و دارندگان قبلی بورس های DAAD در نظر گرفته شده است.

تحصیل رشته ی طراحی صنعتی در کشور آلمان:
موارد زیر اهمیت و ارزش تحصیل رشته ی طراحی صنعتی در کشور آلمان را بیان می دارند:

- آلمان کشوری صنعتی است و بسیاری از کارخانه های بزرگ جهان در این کشور قرار دارند که شرایط کاری را برای فارغ التحصیلان این رشته فراهم می سازد. مانند کارخانه های مرسدس بنز، بوش، براون، فولکس واگن و بسیاری دیگر...

- اولین مدرسه ی دیزاین (Bauhaus) در کشور آلمان تأسیس گردید و هم اکنون نیز به فعالیت خود ادامه دارد. این امر قدمت این رشته را در کشور آلمان بیان می دارد.

- سالانه مسابقه های طراحی بزرگی در سطح جهانی و کشوری توسط مؤسسه های مختلف کشور آلمان برگزار می گردد، مانند مسابقه ی reddot و IF.

- مؤسسه های بسیار مشهور و مهم مرتبط با رشته ی طراحی صنعتی در این کشور واقع شده اند. مانند انستیتو ارگونومی و تحقیقات طراحی آلمان Institut fuer Ergonomie und Designforschung یا IED و انستیتو هنر و دانش طراحی آلمان Institut fuer Kunst- und Designwissenschaften یا IKUD و بسیاری دیگر.

تمامی موارد فوق و بسیاری دلایل دیگر، دانشگاه های کشور آلمان و به طور کلی کشور آلمان را برای تحصیل در رشته ی طراحی صنعتی، معتبر می نمایند.

با مطالعه ی فهرست دانشگاه های کشور آلمان که در آنها امکان تحصیل در رشته ی طراحی صنعتی و گرایش های وابسته وجود دارد، مشاهده می شود که تعدادشان زیاد بوده و در شهرهای مختلف و با گرایش های متعددی که دارند، بدون شک گزینه ای مناسب برای متقاضیان و علاقه مندان پیدا خواهد شد.

در ادامه تعدادی از این دانشگاه هایی که رشته ی طراحی صنعتی دارند معرفی خواهند شد. بدیهی است پرداختن به تمامی آنها از حوصله ی این بخش خارج بوده و علاقه مندان با مراجعه به سایت اینترنتی مربوطه می توانند اطلاعات کامل و مورد نظر خود را کسب نمایند. این جدول، نتیجه ی جمع آوری اطلاعاتی از تعداد زیادی سایت های دانشگاه های آلمان است:

www.NewDesign.ir

 

نام دانشگاه

شهر

رشته/گرایش/مقطع

1 Fachhochschule Aachen Aachen Product Design (B.A.) / Integrated Design (M.A.)
2 Hochschule fuer Gestaltung Berlin Product Design (B.A.)
3 Universitaet der Kuenste Berlin Berlin Industrial Design (B.A)
4 Braunschweig University of Art Braunschweig Industrial Design (B.A)
5 University of the arts Bremen Interaction Design (B.A.)
6 University of Applied Sciences (FH) Coburg Interactive Product Design (B.A.)
7 University of Applied Sciences Darmstadt Industrial Design (B.A)
8 University of Applied Sciences (FH) Dresden Product Design (B.A.)
9 University of Applied Sciences (FH) Duesseldorf Product Design (Jewellery Design)  (B.A.)
10 Universitaet Duisburg-Essen Essen Industrial Design (B.A.) (M.A.)
11 Fachhochschule Frankfurt am Main Frankfurt a.M. (MAP) Material and Product Design (B.Eng.)
12 Hochschule fuer Gestaltung Schwaebisch Gmuend Gmuend Product Design (B.A.) / Communication Planning & Design (M.A.)
13 University of Art and Design Halle Halle Industrial Design (Play & Learning Tools Design،Glas & Ceramic Design) (B.A.)
14 Hochschule fuer Bildende Kuenste Hamburg Product Design (B.A.) / Textile Design (B.A.)
15 University of Applied Sciences and  Arts  (FH) Hannover Product Design (B.A.)
16 HWAK- Hochschule fuer angewandte Wissenschaft und Kunst Hildesheim Product Design (B.A.) / Lighting Design (B.A.) / Metal Design (B.A.)
17 Staatliche Hochschule fuer Gestaltung Karlsruhe Karlsruhe Product Design (B.A.)
18 Kunsthochschule Kassel Kassel Product Design (Industrial Design، Furniture Design، System Design، Textile Design) (B.A.)
19 Muthesius Kunsthochschule Kiel Industrial Design (B.A) / Interface Design (B.A.)
20 University of Applied Sciences (FH) Koblenz Product Development and Design (B.Eng.)
21 Munich University of Applied Sciences (FH) Muenchen Industrial Design (B.A.) / Sustainable Design (M.A.)
22 Hochschule Niederrhein Niederrhein Communication Design (B.A.)/Product Design (B.A.)/Environmental Design (B.A.)/Design Projects (M.A.)
23 Hochschule fuer Gestaltung Offenbach Product Design (B.A.)
24 Hochschule Pforzheim Pforzheim Industrial Design (B.A.)
25 Fachhochschule Potsdam Potsdam Product Design (B.A.) (M.A.) / Interface Design (B.A.) (M.A.)
26 Hochschule fuer Bildende Kuenste Saar (HBK Saar) Saar Procuct Design (B.A.)
27 University of Applied Sciences (FH) Soest Design and Projectmanagement
28 Staatliche Akademie der Bildende Kuenste Stuttgart Stuttgart Industrial Design (B.A.)
29 University of Applied Sciences (FH) Trier Jewellery Design  (B.A.)
30 Bauhaus Universitaet Weimar Weimar Procuct Design (B.A.)
31 University of Technology، Business and Design Wismar Procuct Design (B.A.) / Jewellery Design  (B.A.)
32 Bergliche Universitaet Wuppertal Wuppertal Industrial Design (B.A.) (M.A.)

.

منابع:
http://www.kavoshelm.com
www.teheran.diplo.de

منبع صباhttp://www.newdesign.i

------------------------------------------------------------------تبلیغات-----------------------

گروه صبا

توزیع تراکتهای تبلیغاتی درمشهد

09370535879

وبلاگ مستقیم گروه

www.sabagroup.parsiblog.com



¤ نوشته شده توسط saba در ساعت 2:42 عصرشنبه 87 بهمن 12


 

خانه| مدیریت| شناسنامه |ایمیل